Wednesday 15 February 2012

5 Sebab Mengapa Perlu Memilih Emas Public Gold dan Apa Kelebihannya?

1- Public Gold Adalah Pelopor Kepada Pelaburan Emas Fizikal di Malaysia, "A Pioneer, Always Be A Pioneer".


Jika anda membeli Emas untuk tujuan pelaburan, anda perlu memilih platform pelaburan Emas (Syarikat Penjual Emas) yang mempunyai kewangan yang kukuh, pengurusan yang mantap, berkredibiliti serta mempunyai imej yang baik dalam pasaran.

Mengapa ianya amat penting? Kerana seorang Pelabur Emas membeli Emas dengan tujuan untuk meraih keuntungan dari kenaikannya, justeru untuk mendapat keuntungan itu mereka perlu menjualkan Emas itu semula, dan paling mudah ialah menjualkan kepada penjual asal.

  • Jika penjual tidak mempunyai kewangan yang kukuh, mereka tidak mampu untuk membeli semula Emas tersebut.
  • Jika pengurusannya tidak mantap ia akan mudah gulung tikar.
  • Jika imejnya tidak bagus maka demand keatas produk keluarannya amat sedikit, dan sekiranya ia dijual kepada pihak lain, maka mereka akan menawarkan harga yang amat rendah.


2- Public Gold Mempunyai Variasi Produk Yang Banyak.




Sebagai pelabur yang bijak, pemilihan variasi Emas yang hendak dibeli haruslah bersesuaian dengan strategi dan matlamat pelaburan yang telah dirancang, dan bukannya memilih sesuatu variasi itu disebabkan oleh nasihat dan rancangan pelaburan oleh orang lain.


3- Public Gold Menawarkan Harga Yang Telus, dan Merujuk Kepada Pasaran Antarabangsa Kitco.



Sebagai pelabur, amat penting untuk anda tahu apakah harga rujukan yang digunapakai oleh si penjual dalam proses penetapan harga.

Tujuannya agar anda tidak dimanipulasi dari segi harga oleh si penjual sesuka hati.

Kebelakangan ini, sering berlaku dimana bila berlaku kenaikan harga Emas, mereka segera menaikkan harga jualan.

Manakala bila berlaku penurunan harga pula, mereka tidak pula menurunkan harga jualannya.

Bahkan lebih teruk lagi apabila ada yang tidak mahu menjualkan Emas mereka ketika berlaku penurunan harga disebabkan mereka membeli stok tersebut pada harga yang lebih tinggi berbanding harga semasa.

Di Public Gold, tanpa perlu melihat harga jualan mereka pun, cukup dengan memantau harga semasa di Kitco, saya dah tau samaada harga Emas Public Gold naik atau turun.

Sebagai contoh, harga Emas di Kitco bermula 1 Januari hingga sekarang, telah meningkat kira-kira 10%, bermakna Emas yang saya beli juga telah meningkat sebanyak itu dan saya dah untung banyak dalam masa kira-kira sebulan!




















4. Spread Emas Public Gold Rendah.

Lebih rendah kadar spread, bermakna lebih cepat boleh dapat untung dan sudah tentu untungnya lebih banyak.

Emas Bar 999 10g - Spread 8%
Emas Bar 999 20g - Spread 6%
Emas Bar 999 50g - Spread 5.5%
Emas Bar 999 100g - Spread 5%
Emas Bar 999 250g - Spread 4.5%

Emas 1 Dinar - Spread 6%
Emas 5 Dinar - Spread 5.5%
Emas 10 DInar - Spread 5%

Sebagai Dealer, kadar spread mereka akan lebih rendah lagi, bergantung kepada level Dealer tersebut.

Contoh:

Normal Dealer - Setiap kali beli Emas dapat komisyen 1%, dan bila jual semula kepada Public Gold dapat komisyen 0.5%. Total komisyen untuk setiap kali transaksi Belian dan Jualan adalah 1.5%.


Priority Dealer - Setiap kali beli Emas dapat komisyen 1.5%, dan bila jual semula kepada Public Gold dapat komisyen 0.5%. Total komisyen untuk setiap kali transaksi Belian dan Jualan adalah 2%.

Master Dealer - Setiap kali beli Emas dapat komisyen 2%, dan bila jual semula kepada Public Gold dapat komisyen 0.5%. Total komisyen untuk setiap kali transaksi Belian dan Jualan adalah 2.5%.



Katakan anda seorang Normal Dealer dan membeli Emas 1 Dinar yang kadar spread nya adalah 6%, selepas ditolak dengan kadar komisyen 1.5% setiap kali transaksi, 6% - 1.5% = 4.5%, kadar spread nya tinggal 4.5% sahaja!


5. Public Gold Mempunyai Rangkaian Yang Luas.

Public Gold memiliki cawangan di setiap bandar-bandar besar di seluruh negara. Ini memudahkan untuk anda menjual semula Emas anda tidak kira di mana saja anda berada.

Bukan setakat itu sahaja, Dealer Public Gold juga kini mempunyai Dealer yang telah mencecah sehingga 17,000 orang di seluruh negara yang mana kebanyakannya sedia untuk membeli balik Emas anda dimana-mana sahaja di seluruh negara!



Jika anda ingin membeli atau mendaftar sebagai Dealer call saya di talian 012-3772471 atau email ke emas24jam@gmail.com


Semoga anda kaya dan berjaya!

 

No comments:

Post a Comment